dissabte, 3 de novembre del 2012

créixer i descobrir!

Aquest passat divedres vam poder gaudir de la conferència sobre Educació Holística a l'etapa de Primària, per part de 2 pares fundadors d'un espai Waldorf actualment situat a Vic, i que acull infants de 2 a 12 anys. L'Anna i el David ens van transmetre amb entusiasme i fermesa la seva experiència com a pares de dos nens que estan essent educats des d'aquesta pedagogia, i les seves explicacions van ser enormement interessants pel públic, pares, mares, educadors i gent de totes procedències encuriosits per conèixer més sobre aquesta temàtica i l'enfoc de la pedagogia Waldorf

 

Entre d'altres, l'Anna i el David ens van recordar que els nens i les nenes per aprendre necessiten fer-ho d'una forma completa i holística, és a dir, 
des del cos físic, des del pensar i des del sentir
Això implica que tot allò que es treballa a la Primària en un espai Waldorf es fa d'una forma significativa i acurada buscant que arribi a allò més profund de l'infant, que s'ho faci seu. Permetent que en el camí de cadascú se li presentin les pedres necessàries que l'ajudin a donar impuls a la seva voluntat per assolir els seus objectius, però mai posant-li nosaltres més pedres i obstacles dels que li calen. El mestre o la mestra actúa sempre tenint molt clar que allò que fa és important i serveix de model per al nen.
En un espai Waldorf, quan els nens i nenes arriben al "2n septeni" (dels 7 als 14 anys), comencen a descobrir la màgia del llenguatge escrit i del llenguatge matemàtic, entre d'altres, però no d'una forma memorística i freda, fàcilment oblidable, sinó a través d'activitats creatives com la narració de contes o la vivència de les matemàtiques a través del propi cos. 
Als espais Waldorf es busca fonamentalment la bellesa, la veritat i la bondat, 
que són els principals valors que fan vibrar realment els infants i que 
els permeten aprendre d'una forma profunda. 
Per tant, els nens i nenes, com qualsevol fruit o bolet del bosc, necessiten unes condicions determinades per créixer i desenvolupar-se. Una tardor plujosa donarà un octubre i un novembre frondosos en bolets, que seran més i millors com millors hagin estat les condicions del sòl, del clima i del bosc. De la mateixa manera, una infància rica en experiències creatives a nivell corporal, emocional i mental permetrà que aquells nens i nenes siguin uns joves i uns adults involucrats a fons en els seus objectius, persones a qui se'ls haurà permès caminar en la direcció que per elles tenia sentit i que hauran tret el millor de sí mateixes.  
Després d'aquesta síntesi, tan sols ens queda agraïr a l'Anna i al David la seva dedicació, 
així com la participació de tots els que vau assistir de públic.
Com sempre, per qualsevol consulta que tingueu relacionada amb el nostre espai o amb la pedagogia Waldorf podeu escriure'ns al nostre correu: espaiametller@gmail.com

Moltes gràcies i fins la propera!

L'Ametller

2 comentaris:

  1. M'hagués encantat poder venir... Tot i que tenia previst assistir, em va sorgir un compromís. Confio que en vindran d'altres. Agraeixo la síntesi que heu fet per saber el que va estar tractant. Salutacions, Laura Santiago.

    ResponElimina
  2. Gràcies Laura, fins la propera!
    'L'Ametller'

    ResponElimina